fredag, oktober 06, 2006

Her har du 78 mill ekstra, Heidi Grande Røys

Jeg skal ikke trette leserne med statsbudsjettet. Jeg har bare en liten melding til vår Fornyings- og administrasjonsminister.

Du kan med et enkelt håndgrep spare 78,1 mill kr. hvert år. Det er den summen du bevilger til Konkurransetilsynet. Det er et organ som du tydeligvis ikke har bruk for. Waste of money med andre ord.

Heidi Grande Røys har fått 4 saker fra Konkurransetilsynet på sitt bord siden hun overtok. I alle 4 sakene har hun gått mot tilsynet. Siden dept. tydeligvis er bedre skikket enn Konkurransetilsynet i alle sammenhenger, er det sløsing med skattebetalernes penger å opprettholde tilsynet.

Sannsynligvis kunne vi spart enda mer penger om vi avviklet Fornyingsministeren og tok hensyn til Konkurransetilsynet. Det er dessverre en annen skål.

7 kommentarer:

Anonym sa...

utrolig håpløst av regjeringen dette her, jeg har lest rapporten til Konkurransetilsynet og argumentene er svært gode...
enig med deg, kunne likesågodt bare lagt ned hele tilsynet, det har ikke noen funksjon i den totale planøkonomi som regjeringen er i ferd med å innføre

Anonym sa...

Dette er et område jeg kjenner dårlig.

Jeg antar at de fleste sakene fra konkurransetilsynet ikke havner på ministerens bord?

Anonym sa...

Ah, glem det. Har lest meg litt opp på det nå, og er vel egentlig ganske så enig i det underliggende poenget ditt.

Knut Johannessen sa...

Dunkman: Det var godt du kom til sans og samling, en stund lurte jeg på hva som hadde skjedd :-)

Einar sa...

Glad du skrev om dette, saken er jo en skandale! Skriv gjerne en lengre bloggpost om det.

Godt å ha skarpsynet ditt tilbake i bloggsfæren forresten.

Knut Johannessen sa...

Einar: Takk for hyggelig kommentar. Jo da, jeg har ikke klart å holde fingrene unna tastaturet, så du finner en mer utfyllende kommentar hos meg nå.

DUŠKA ALŽBĚTA sa...

Jeg vil anbefale Le_ meridian-finansieringstjenester til enhver som har behov for økonomisk hjelp, og de vil holde deg oppdatert på høye kataloger for ytterligere behov. Nok en gang vil jeg rose deg selv og dine ansatte for ekstraordinær service og kundeservice, da dette er en stor ressurs for ditt selskap og en hyggelig opplevelse for kunder som meg selv. Ønsker deg lykke til for fremtiden.Le meridianfinansieringstjeneste er den beste måten å få et enkelt lån, her er det e-post..lfdsloans@lemeridianfds.com Eller snakk med Mr Benjamin On WhatsApp Via_ + 1-989-394-3740 Takk Du for at du hjelper meg med lån igjen i mitt hjerte, jeg er evig takknemlig.