I Sverige gikk Anna Serner på limpinnen. Who the f.... is Anna Serner, sier kanskje noen. Jo, hun er VD i arbeidsgiverforeningen Tidningsutgivarna. På bloggen sin skriver hun:
The Guardian gör det nu. Lägger ned sin tryckta upplaga och använder bara Twitter för att nå läsarna. De vågar något helt nytt, och risken är att det inte är de som kommer gå ut som vinnare för sitt mod. Det finns ju ett talesätt som heter “The second mouse gets the cheese”.
Det er greitt at panikken har begynt å spre seg blant avisutgivere, men når sjefen for deres egen forening ikke er i stand til å skille spøk fra virkelighet, står det ganske ille til.
4 kommentarer:
Haha! Fortryllende! Men man skal jammen holde tungen i rett munn når man leser nyheter 1. april.
For man vet jo aldri…
@ Jarle: Hvem stjal spøken fra hvem. Guardian eller Mountain xpress? Pga tidsforskjellen var vel kanskje Guardian først?
Da har jammen meg MountainX-folket kastet seg rundt i en fei. Nå kan det selvfølgelig være at de alt hadde tenkt tanken. Jeg ser at de har en fast Twitter-feed i høyrestolpen uansett.
Men at mediene leter med lys og lykte etter sparetiltak om dagen, det er bra sikkert.
Tro hvor alt sammen ender?
@Jarle: Du kan jo lese oppfølgeren deres i dag. Den som kun tar spøk for spøk.......
Legg inn en kommentar