lørdag, oktober 06, 2007

Dagbladet gjør avbikt

Siden Dagbladet har utpekt denne blogg som en av avisens hyppigste kritikere, så får jeg også gi litt støtte når de driter seg ut.

Jeg kritiserte at Dagbladet som eneste avis offentliggjorde navnet på jenta som ble mishandlet og overlevde de grusomme Overhalla-drapene. Bistandsadvokaten klaget Dagbladet inn for PFU og det fikk Anne Aasheim til å legge seg flat. Noe hun skal ha skryt for. Til Propaganda.no sier hun:

- Det er som jeg skriver at vi beklager på det sterkeste, det har skjedd en glipp og jeg er øverste ansvarlig i avisen og det tar jeg ansvar for. Og så er det noe med kvalitetsrutinene som vi må se nærmere på, sier Dagbladets sjefredaktør Anne Aasheim til NA24 Propaganda og legger til:

- Dette er bevis på at også media kan ta feil.

Legg merke til den siste setningen. Det er ingen som aner hva den må ha kostet Anne Aasheim. Sannsynligvis blir hun pepet ut på neste årsmøte i Redakteur-foreningen. En slik innrømmelse har ingen redaktør noensinne kommet med tidligere.

Hva hun legger i begrepet "det tar jeg ansvar for", er jeg mer usikker på. Men sug på karamellen Anne har gitt oss. Det blir lenge til neste gang. Om det blir noen neste gang.

Ble ikke dette noe støtte, sier du? Nei, det ble kanskje ikke det

Ingen kommentarer: