Ryktene går om at Kjetil Try etter forespørsel fra Jonas, allerede har brukt time etter time på å oversette: "Yes, we can". Det siste forslaget skal være: "Ja, han kan". Etter at Jonas refuserte, "Try me".
Spøk til side. Jonas Gahr Støre er blitt inspireret av at Obama ikke har benyttet seg av negativ kampanjeteknikker. Jonas har tydeligvis gått glipp av mye av Obamas kampanjer. Spesielt i kampen mot Hillary om å bli demokratenes kandidat. Men han var ikke helt borte mot McCain heller.
Men Jonas blir ufrivillig morsom når han sier til Dagsavisen:
Jonas Gahr Støre gir sterkt uttrykk for sympati med Obamas måte å drive valgkamp på, og mener det er helt sentralt å komme med positive meldinger til velgerne. Han hudfletter de borgerlige partiene på Stortinget for å være negative og lite konstruktive.
– Vi har en opposisjon som systematisk benytter seg av negative angrep. I stedet for å komme med politiske løsninger, er de bare opptatt av å finne rom til å koble mangler og feil til regjeringen, sier Støre.
Det var dette med liv og lære, Jonas
4 kommentarer:
Hva skal vi med en oversettelse av "yes we can" når vi allerede har "det er typisk norsk å være god"? Nei til import av teite amerikanske slagord. Ja til bruk av teite norske slagord med dype røtter i vår særegne nasjonalkultur.
Ja, på slagordsiden er de norske partiene helt klart kjedelige og traust. Kunne ikke FrP for eksempel gått for "Frihet, Likhet, Barskap"?
"Vi har en opposisjon som systematisk benytter seg av negative angrep. I stedet for å komme med politiske løsninger, er de bare opptatt av å finne rom til å koble mangler og feil til regjeringen" - sier representanten for (det ene av de to) partiet som konsekvent har fremført skremsler om Frps politikk framfor å snakke om egen politikk.
For å sitere nesespray-reklamen: "Gripende, tankevekkende,,, og litt pussig".
:-DD
"Vi har en opposisjon som systematisk benytter seg av negative angrep. I stedet for å komme med politiske løsninger, er de bare opptatt av å finne rom til å koble mangler og feil til regjeringen"
- Og dette er jo et eksempel på positive kampanjeteknikker.
Legg inn en kommentar