søndag, mai 28, 2006

Dette var pinlig, Erna

Når politikere fra borgerlig og sosialistisk side finner hverandre i klamme favntak, og får med seg media i en heidundrende revejakt, da ringer alarmklokkene hos meg. Spesielt når jeg blir vitne til at en tidligere statsråd bruker ren sladder som et sannhetsvitne og sparker under beltet. Jeg oppfatter noen som oppfører seg slik, som feige og redde for ett eller annet.

Jeg har ikke endret oppfatning av at Trygve Nordby har gått ut over sitt mandat ved ikke å følge politisk ledelses befalinger og skal ha kritikk for det. Men når både Erna Solberg og Bjarne Håkon Hansen nå løper så raskt de kan fra et utvetydig ansvar og bidrar til hylekoret mot Nordby, da er det noe som skurrer. Jeg ser med spenning frem til høringen i Stortinget, den kan nok bli ubehagelig for flere enn Trygve Nordby.

Det toppet seg med Ernas opptreden i Lørdagsrevyen i går. Hva var det eneste hun presterte å komme med: Jo, det hadde kommet flere bekymringsmeldinger om Trygve Nordbys lederstil, at han ikke tolererte avvikende meninger og plasserte kritikere på sidelinjen. (Jeg anbefaler alle som ikke så dette pinlige opptrinnet å gå inn på nrk.no og se på gårsdagens Lørdagsrevy)

Kjære Erna, hvorfor i h...... tok du ikke tak i dette da du var statsråd. Å komme trekkende med dette nå, er sladder på laveste nivå og et skikkelig spark rett i klokkespillet. Dette kunne du spart deg selv, Trygve Nordby og ikke minst oss for. En så ynkelig opptreden er det heldigvis lenge siden jeg så sist og håper det blir lenge til neste gang. Sannsynligvis er det bare Bjarne Håkon Hansen som kan matche dette.

Ingen kommentarer: