tirsdag, september 19, 2006

Nei, jeg har ikke skrevet "Kongepudler"

Dette er faktisk ikke kødd: Jeg fikk en telefon fra en journalist i Dagbladet i går. Hun ville vite om Vox populi hadde skrevet boka som er dagens snakkis: "Kongepudler". Dessverre skjønte jeg alt for sent hva journalisten var ute etter, så jeg gikk glipp av mine velfortjente minutter i spotligthen. Da jeg leste Dagbladet i dag, skjønte jeg det hele, men akk så for sent.

Dagbladet har fått tak i manus til en særdeles utleverende bok om sentrale personer innen politikk og kultur og som omhandlet "kongepuddelen" Trond Giske og Ari Behn i særdeleshet. Boka som har en anonym forfatter, kommer ut i neste uke på forlaget til Erling Kagge.

Grunnen til at journalisten hadde koblet meg til boken var at jeg ved flere anledninger har brukt uttrykket "kongepuddel" om Giske. Faktisk så langt tilbake at jeg tror jeg var en av de første som brukte det. En rask Google-runde fant da frem til denne blogg og resulterte i den nevnte telefon.

Jeg skulle selvsagt sagt A) "Ingen kommentar" og gjort meg passe interessant. Kanskje det hadde avstedkommet litt markedsføring i Dagbladets spalter.

B) Jeg kunne tatt en Stoltenbergvariant: "Jo, det er meg" og så dementert litt senere og skyldt på kommunikasjonsproblemer mellom journalisten og meg.

Dessverre ble det med nektelsen. Jeg får kose meg med at Dagbladet trodde at jeg har skrevet boka. Av det plottet jeg har sett, kunne jeg godt ha tenkt meg det. Nå håper jeg pinadø at den er godt skrevet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

:ler:

Sånt skjer, men neste gang får du si ja til alt de spør om.

Knut Johannessen sa...

You bet! Det hadde vært ganske kult med et helsidesoppslag i Dagbladet. Ingen hadde husket dementiet etterpå.

Knut Johannessen sa...

Pleym: Jeg angrer nok ikke fullt så mye som Carl Ivar.