Dagbladet viser seg fra sin beste side i dag. Med gravsvart bakgrunn gir de oss skikkelig "forbrukerveiledning" om den kommende katastrofen. Om man ikke visste bedre, så kunne man mistenke redaksjonen og økonomiavdelingen for å spre viruset.
Og til overmål er bare ett år siden 50 millioner skulle dø i en pandemi. Jeg vil tro at dette treffer oss nordmenn hjemme siden VG ikke er noe spesielt dårligere i sin dekning. Dette er stoff som selger. Tydeligvis.
Finnes det noe folkeslag som er så opptatt av sykdom og potensielle katastrofer, som oss? Oppslagene i norsk presse tyder på det. Utenlandske nettsteder er langt mer nøkterne i sin beskrivelse. I mellomtiden forsøker tabloidene godt assistert av etermedier å skremme oss. Sannsynligvis kommer flere nordmenn til å dø av skrekk enn av svineinfluensa. Selv får jeg mest lyst til å synge.
Men egentlig er jeg mest bekymret av gliset til Helse-Hanssen.