Viser innlegg med etiketten avtale. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten avtale. Vis alle innlegg

lørdag, april 11, 2009

Hallo i Aker - i alle kanaler

"Hallo i uken" sender hermetikk i dag. Men for en gangs skyld er jeg i tvil om savnet av fersk og aktuell satire. "Hallo i Aker" har tatt over. Den er mer ellevill enn Else Michelet og Are Kalvø kunne klart å prestere. Man får de herligste parodier på kapitalister, statsråder og styremedlemmer. Problemet er at de ikke er parodier. De er bare sånn.

Farsen nådde nye høyder i går kveld. Da sendte Røkke unnskyldning til statsministeren. Det er den merkeligste unnskyldningen jeg har sett på lang tid. Omtrent som om en innbruddstyv ber huseieren om unnskyldning, ikke for at han tømte huset, men for at huseieren måtte kommentere det i avisen.

Oppdatert: Jens er ikke fornøyd med "unnskyldningen".

Så nå må regjeringen finne en ny statsautorisert kapitalist. Det blir ikke lett, men ryktene sier at Petter Stordealen har meldt seg til tjeneste. Han har allerede holdt en 1. mai-tale, så da er han kvalifisert. Og har en passe mengde a-endelser. Når det passer.

Til statsministerens forsvar, så er det ikke alltid så lett å holde oversikt over alle avtaler som inngås. Enten det er sykelønnsordninger, blasfemi eller hijab. At han er i godt selskap viser denne snutten med en kollega av ham. Det var nok akkurat slik embetsverket forklarte Jens at de var blitt eiere av noen nye Aker-selskaper.