fredag, september 19, 2008

Et navn som passer?

Det hender jeg tar en tur innom konkurslistene. Jeg har ikke noen god grunn. Fordi det er litt sent dersom kundene befinner seg der. Men i dag fant jeg en morsom sak. Folk er utrolig oppfinnsomme når det gjelder firmanavn, men jeg er ikke sikker på om man alltid vet hva det betyr. Bare det høres fjongt ut.

Ett av selskapene som gikk konkurs i dag, het Memento Mori Sko. Og det fikk de altså merke. Og til de mindre latinkunnige, så betyr memento mori : "Husk du skal dø".

6 kommentarer:

Einar sa...

Besteforeldrene mine pleide alltid å begynne den daglige avislesningen med slå opp på dødsannonsene. Konkurslesingen er kanskje noe i samme gata.

Milton Marx sa...

Morsomt. Vi takker for en liten latter en sen fredag ettermiddag.

Vox populi sa...

Einar: Jeg er i samme kategori. Om ikke det er det første jeg leser, så tråles Aftenpostens dødsannonser. Det er jo greitt å få bekreftet at en selv ikke står der.

Virrvarr sa...

For et fantastisk navn! Hvordan kom de på det?

Vox populi sa...

Virrvarr: Nei, si det. Det er noe spesielt å bli minnet på at du skal dø, hver gang du handler sko. Kanskje de rett og slett var drittlei både kunder og sko. Konkursen kan jo tyde på det.

Iversen sa...

Jeg kuttet ut å lese dødsannonser etter at navnet Turi Skogen dukket opp. Da følte jeg at toppen var nådd, og forsåvidt bunnen hva anstendig oppførsel når man leser dødannonser angår.