tirsdag, juli 25, 2006

Nedsatt funksjonsevne i regjeringen

Jeg har en pervers interesse. Jeg leser pressemeldinger fra regjeringen. Det høres utrolig kjedelig ut, men jeg kan forsikre leserne; de er kilde til mange gode latterkuler. Frivillig og ufrivillig. Noen ganger er det ren galgenhumor. Jeg snublet over en i går som er litt på kanten, men skitt au.

Fornyingsdepartementet har åpnet for å ansette personer med nedsatt funksjonsevne. Jeg siterer fra pressemeldingen:

Regjeringa har bestemt at kvart departement skal rekruttere ein høgt utdanna person med nedsett funksjonsevne til ei traineeordning.

Traineeordning?

Noen har jo avansert direkte til statsrådsposten.


(Jeg vil umiddelbart sende en beklagelse og unnskyldning til de som virkelig har nedsatt funksjonsevne. Dette var et billig poeng og ikke ment som en hets av dere. Dette var ren politikerhets og ingen ting annet.)

Ingen kommentarer: