mandag, september 17, 2007

Bæsj i hvit ghetto

For at ingen skal misforstå noe som helst. Å legge rasistiske meldinger som inneholder avføring på trappa til naboen, er en ytringsform som jeg tar sterk avstand fra. Det finnes andre måter å uttrykke sin misnøye på.

Det var det som skjedde hos det ikke helt ukjente paret Cathrine Sandnes og Aslak Sira Myhre da de kom hjem fra helgetur, ifølge Dagbladet

Men jeg undres aldri så lite. I Aftenposten Aften i forkant av denne episoden sier Sira Myhre:

Det er én ting som er negativt her, og det er at det er en hvit ghetto. Det er dumt i forhold til ungene. Men det er så mange andre ting som trekker opp, sier Myhre,

Hvorfor provosere nabolaget så kraftig som å kalle det en hvit ghetto? Kanskje en annen del av Oslo hadde vært bedre. For ungene. Det er tydeligvis ikke ikke så lett å foreta en klassereise.

3 kommentarer:

Thor F. sa...

Fuzzy saker, Knut.

Anonym sa...

Du skal være temmelig sær for å reagere på det der. Ikke like lekkert som vanlig, etter min mening, Vox. :)

Knut Johannessen sa...

Aksel: Vel, da får jeg heller være litt sær. Hvit ghetto er i hvert fall ikke en merkelapp jeg ville likt å få på mitt eget naboskap. Det er en undertone i en slik karakteristikk som jeg ikke liker. Men lekkert var det ikke.