torsdag, september 13, 2007

Nytt verktøy for late bloggere

Jeg fikk en hyggelig mail fra en av gründerne av Imooty som anbefalte en titt på hjemmesiden deres. Imooty.eu. Det har jeg gjort og liker det jeg ser. Imooty er en nyhetsportal som passer perfekt for late bloggere. Og for nyhetsnerder som meg. Her har du oversikt over nyhetsbildet med noe få klikk. Spesielt om du vil holde deg oppdatert på nyheter i Europa.

Imooty gir deg på en enkel og rask måte et overblikk og du kan velge hvilket land du vil fokusere på. Det som tiltaler meg er at blogger for hvert land er med. Det gjør at vi nå likestilles med andre medier og er liten, men viktig milepæl.

En annen fiffig ting med Imooty er at du kan søke og finne artikler som omtaler spesifikke personer eller hendelser, land for land, publikasjon for publikasjon.

Jeg anbefaler et besøk.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en hendig side. Det er alltid fint å få samlet ting på et sted.

Hvis du mailer med dem igjen, så kan du jo fortelle at de surrer litt med landene på kartet til høyre. De kaller Sverige for Sveits :)

Knut Johannessen sa...

Sissel: Hos meg er Sverige trygt og godt plassert like til høyre for oss, og med riktig navn?

Anonym sa...

Når jeg valgte England så hadde Sverige riktig navn, men ikke når jeg valgte Norge, da heter Sverige Sveits.

Bare en filleting da, men Sveits er nå Sveits og Sverige Sverige. Og skjulte bankkontoer er Sveits, ikke Sverige ;)

Knut Johannessen sa...

Du har helt rett, Sissel. Jeg sender en mail. Slik at ingen oppretter bank-konto i feil land.

Anonym sa...

Bare et lite spm Knut. Er det de som velger ut bloggene som skal ligge der, eller registrerer man se på noen måte? Jeg kunne ikke finne ut av det ...

Knut Johannessen sa...

Det virker som om de velger selv, men siden det er i startfasen, så vil de nok utvide etterhvert. Din blogg bør absolutt være med så jeg ville sendt dem en mail på info@imooty.eu og gjort dem oppmerksom på hva deres lesere går glipp av.

Anonym sa...

Det er jo glimrende. Tusen takk.

Odd sa...

Foretrekker fortsatt Netvibes. Du får velge dine egne medier og rss-feeds i tillegg til huskelister, kontinuerlig sjekking av mail osv. Men for all del, likevel hendig.