lørdag, juni 03, 2006

Unnskyld Carl Ivar, - unnskyld

Jeg beklager nå at jeg var slem mot deg i går og påsto at du var en brønnpisser. Etter å ha hørt og sett deg i utallige intervju, innser jeg nå at jeg har gjort deg fryktelig urett.

Det er jo opplagt at det er du som er offeret i denne saken. Jeg fatter ikke at jeg kunne la meg forlede av landets utenriksminister til å tro at du hadde noen andre motiver enn nasjonens beste. Jeg kjente klumpen i halsen og skamrødmen som bredde seg.

Derfor ble jeg veldig stolt av deg i går. Da det så som mørkest ut, feide du inn på banen og med din usvikelige lojalitet kun til ditt kjære fedreland, advarte du oss mot de mørke krefter som truer vår nasjonale selvstendighet. Uselvisk og uten å tenke på hva slike kontroversielle utspill kan gjøre for partiets oppslutning, hamret du løs på de onde makter som truer vår trygge hverdag om bare innvandrere får komme til makt.

Takken du får, er stygge angrep til dels under beltet av en fjott av en utenriksminister. Pen i tøyet er han, men konstitusjonelle regler har han ikke greie på. Jeg synes det var stort av deg å gi ham en innføring i stortingets skrevne og uskrevne regler.

Jeg tenkte selvsagt ikke så langt som at vi plutselig kunne våkne opp med en pakistansk utenriksminister eller en russisk forsvarssjef. Takk for at du åpnet øynene mine. Det er jo opplagt at det bare er de rene og ranke, flotte etniske nordmenn som skal ha de viktigste stillingene i vårt land. At jeg ikke skjønte det før.

Jeg er bekymret for at du i din utrettelige kamp mot de illojale kreftene som truer vårt etniske og kulturelle særpreg, skal slite deg helt ut. Du må passe på helsa, Carl Ivar. Du er ingen ung mann lenger.

Du må bruke mer tid i ditt andre hjemland, Spania og slappe litt av. Norge er jo ikke fullkomment på alle områder, så det er godt å ha et annet land å bli gammel i. Jeg håper bare at du ikke lefler for mye med de innfødte der nede. Stå på kravene om norsktalende på sykehjem og eldreomsorg. Og for guds skyld, ikke la deg og andre nordmenn der nede integreres i det spanske samfunn. Det får da være grenser.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du føler ikke at du nå bidrar til den fryktkultur som du for nylig tok avstand fra?

Knut Johannessen sa...

Dessverre skjønner jeg ikke helt hva du mener. Jeg forutsetter da at du skjønte at dette innlegget var ironisk ment og var en kommentar til "offeret" Carl Ivar Hagen??

Anonym sa...

Carl I Hagen er en av de beste urbefolkningslederne noe [kommende] urfolk noensinne har hatt. Og takk og pris for FrP og Hagen, vi lever som kjent nå i verdenshistoriens desidert største folkevandringstid.
Også Geronimo og Sitting Bull var forhatt av indianere flest i sin tid, først 100 år seinere når man får det større perspektivet ser man deres storhet.

Anonym sa...

hehehe! utrolig morsomt innlegg;D Staagars Caaarl

Anonym sa...

Carl I. Hagen og SITTING BULL! Jeg ler så jeg griner ;D

Det er en viss forskjell på et velfungerende nord-europeisk demokrati anno 2006 og et før-statlig Nord-Amerika der noen hadde pistoler og andre ikke. Vi har ikke klare grenser mellom to grupper; vi og dem.

Det folk som Hagen ikke fatter, er at de fleste av dem er mye mer fjerne for meg enn hva en jevnaldrende norsk-pakistansk jente er. Jeg er ikke i samme gjeng som Hagen. I motsetning til i Sitting Bulls tid lever vi i en verden der verdier er viktigere enn hudfarge.

Men bildet av indianer-Hagen var en artig start på dagen, det skal du ha takk for, ur-norsken.

Knut Johannessen sa...

Jeg skulle likt å vite hvordan en urnordmann defineres. Så vidt jeg vet fra historien, så har de fleste nordmenn kommet hit som innvandrere, helt fra jernalderens folkevandringer. At Carl Ivar Hagen skulle være en god representant for urnordmannen, det eneste som har endret seg fra tidligere tider, er metodene.

Jeg har selv en langt stamtavle i Norge, men regner med at forfedrene langt ute i slekten har kommet utenfra. Jeg vil uansett betakke meg for at giftslangen Hagen skal være en talsmann for meg, om jeg så hadde vært urnordmann.