fredag, juli 21, 2006

Leser regjeringer blogger?


JA! Og her er beviset.

Jeg har en litt barnslig glede av å forsøke finne ut litt om hvem som leser bloggen min.

Det er selvsagt begrenset hvor mye tid jeg gidder å bruke på dette, men noen ganger snubler man bort i noe interessant.

Denne besøkeren fra regjeringsapparatet er selvsagt interessant i lys av hva han eller hun leser.

Siden jeg ikke er spesielt vennlig med statsrådene, kan det jo være en underordnet som vil ha litt moro på sjefens bekostning? Eller er det Jens som vil lytte til "Folkets røst"?


Men det er ikke bare den norske regjeringen som er på besøk hos Vox populi. Vi har "finere" folk enn det. Utenriksdepartementet i USA!! Kan det være Condi?

Uansett så ser vi at Sonitus og Bloggrevyen er gode generatorer.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kult at norske regjeringsmedlemmer eller stortingsfolk sjekker ut hva som blir sagt om dem i bloggosfæren, men når det gjelder våre venner over dammen må jeg nok desverre skuffe deg...

Knut Johannessen sa...

Jeg tror nok det er noen som har forsøkt å lure deg. I følge IP-sjekken jeg gjorde, så fikk jeg følgende info:

OrgName: U.S. Department of State
OrgID: UDS-6
Address: 2201 C Street NW
City: Washington
StateProv: DC
PostalCode: 20520
Country: US

NetRange: 169.252.0.0 - 169.253.255.255
CIDR: 169.252.0.0/15
NetName: DOS-US
NetHandle: NET-169-252-0-0-1
Parent: NET-169-0-0-0-0
NetType: Direct Assignment
NameServer: DNSAUTH1.SYS.GTEI.NET
NameServer: DNSAUTH2.SYS.GTEI.NET
NameServer: DNSAUTH3.SYS.GTEI.NET

Anonym sa...

Gratulerer! Skulle bare mangle at statsråder følger med på folkets røst :-)

PS: Du har fått 190 treff fra min side.. Siden februar da.

Anonym sa...

Hva bruker du for å lese av statistikken slik? Jeg vil også ha det

Knut Johannessen sa...

Knut Stian Olsen: www.statcounter.com Du får en gratisversjon med de siste 100 treffene ellers må du betale. Det finnes sikkert flere gode verktøy. Sitemeter bl. a.

Anonym sa...

Takker så mye

Anonym sa...

Svarte ...! Siste gang jeg kommer hit å leser... Ikke så mye fordi du kan finne ut hvor jeg surfer ifra, men fordi du bryr deg om hva vise-sekretærene til stats-sekretærene bruker arbeidstia si på! :)

Knut Johannessen sa...

Theo: Du straffer bare deg selv. Slutte å komme hit.. er du gal. Synderen i dept. har stått frem. Det var parkettkosmetologen (rengjørings-assistenten). En illusjon fattigere.

Anonym sa...

denne bloggen fra bbc er litt artig :)
bbc leser tydeligvis blogger iallfall!

http://www.bbc.co.uk/blogs/theeditors/2006/07/were_watching_you.html