torsdag, august 02, 2007

En blogger bør kjenne sitt publikum

Enhver avis med respekt for seg selv og manglende respekt for leserne, holder seg med bloggere. Dette er ofte lokale "kjendiser" som skriver om mer eller mindre interessante tema. Ofte mindre interessante. Min lokalavis: Budstikka, er intet unntak. Men noen ganger går det galt for bloggeren. Slik det gjorde på tirsdag. For Ingebrigt Steen Jensen.

Først av alt. De som måtte tro at jeg har noe i mot Ingebrigt personlig, så er det helt feil. Jeg har ved noen anledninger kritisert ham for hans utspill. Jeg kjenner ham ikke og det nærmeste jeg har vært, er at vi ved en anledning holdt foredrag for samme forsamling. For sånn ca. 10 år siden. Ingebrigt tar stor plass, stikker hodet ofte frem og deler sine meninger i tide og utide, da får han tåle noen tilbakemeldinger.

Tirsdagens blogg fra Ingebrigt var i sin helhet viet at han var en av 115 uheldige bilistene (les idiotene) som har klart å oppnå 8 prikker og blant de som har fått beslaglagt førerkortet. Ingebrigt mener i fullt alvor at en som får 8 prikker er uheldig!! Han poengterte også den himmelropende urettferdigheten som gjorde ikke alle fikk lappen inndratt.

Ingebrigt hadde nok forventet en strøm av sympati, i klaroverbevisning om at i Bærum er respekten for fartsgrenser omvendt proporsjonal med tykkelsen på lommeboka. Han fikk som fortjent.

Jeg lar meg imponere over at en sjåfør som har fått 6 prikker i førerkortet, ikke passer bedre på, men suser forbi en fotoboks i beslagsfart. 8 prikker i førerkortet tilsier at du er en notorisk trafikkbølle som egentlig burde vært parkert for lengre tid enn 6 måneder. Selv i Bærum får du ikke heltestatus for det, endog om navnet er Ingebrigt Steen Jensen aldri så mye. En blogger bør kjenne sitt publikum.

Eller som Ibsen ville sagt det: «Se, det fikk fanden fordi han var dum og ikke beregnet sitt publikum».

Ingen kommentarer: