torsdag, august 09, 2007

Rent flertall til FrP i Tromsø, please

På bakgrunn av det siste utspillet til Jens Stoltenberg og Trond Giske, skal jeg begynne å be kveldsbønn jeg også. Be om at FrP får rent flertall i Tromsø Kommune.

Gutta boys har vært i Tromsø og sparket i gang valgkampen og hadde en hyggelig hilsen til sine undersåtter i Nordens Paris:

I Aftenposten står det:

Da Stoltenberg tirsdag besøkte Tromsø ga han overfor Bladet Tromsø uttrykk for at et maktskifte i Tromsø kan svekke sjansene for at staten stiller opp med statsgaranti til Tromsøs OL-søknad for lekene i 2018. Både lokalt og sentralt er Frp imot å stille nesten 10 milliarder kroner i garanti for et Tromsø-OL.


Kongepuddelen er ikke tapt bak en vogn han heller, og kliner til:

– Det som er helt sikkert er at skal det gis en statsgaranti så må det være støtte lokalt. Er man lunken til et OL så blir det vanskelig å gjennomføre et OL. Da er det ikke så aktuelt med en statsgaranti, sa han.

Ok, ok. Vel er jeg mot OL, men det får være grenser. Jeg tror jeg legger om kveldsbønnen litt og ber om et regimeskifte i 2009.

3 kommentarer:

Nemo sa...

Og det verste er at disse gutta er edru!

På den annen side så ønsker jeg ikke at idretten skal statssubsidieres overhodet, så jeg gråter ikke uansett resultat.

Knut Johannessen sa...

Helge: Er de det? Jeg begynner å tvile.
Selv har jeg vært mye i Tromsø (bodde i nabolaget i 1 år) og var sjelden edru. :-)

Programsekretariatet sa...

hm. trodde det var lokalvalg. en ting er at LO finansierer valgkamp for AP, men visst ikke at AP/ m.fl. får særskilt støtte over statsbudsjettet også.

argh...