søndag, juni 11, 2006

Jeg fikk tips av Eva Joly

Jeg har fått tips av Eva Joly. Ikke i rede penger, men mer om hvordan jeg skal få tilbake penger. Eva Joly tipset litt vel rått etter en middag på Frognerseteren, melder Kapital. Hun ga 2000 i tips på en regning på 10 000. Litt i overkant når det er skattebetalerenes penger det dreier seg om. Justisdepartementet ble litt sure og nektet å godta fakturaen. Slik sløsing vil man ikke vite av. Det er da Eva Joly får den gode idèen. Hun ber rett og slett om å få tilbake tipspengene. Genialt, Eva.

Jeg har derfor tilbragt helgen med å gå gjennom representasjonskontoen for de siste 3 årene. Det er vel innenfor foreldelsesfristen. Tipsbeløpet var større enn jeg fryktet. Nå forventer jeg at nærmere 20 000 ramler inn på kontoen i løpet av kort tid. Det er mulig at det kan bli litt vanskelig å få overbevist gutta på Domino Club i Brussel og noen mer lugubre nattklubber i Tyskland, men brevet er behørig oversatt til flamsk, fransk, tysk, spansk, svensk, dansk og engelsk. Det skulle dekke de stedene som er frekventert. Nå er det bare å vente.

Jeg håper jeg får bedre tilslag enn Joly. Frognerseteren nektet å betale tilbake tipspengene. Det var dårlig gjort. Tenk å ha en så prominent og smart gjest og så nekte henne å få pengene tilbake. Jeg er sikker på at betjeningen ville gått med på dette om det bare ble lagt frem på riktig måte. Lumpent var det. Men hvem tipset Kapital?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, he..!
Ehm, ja, det var bare det jeg ville si..

Anonym sa...

Fabelaktig :-)

I frykt av å høres ut som sinte folk som ringer inn til tabloid: Det er skammelig å sløse med skattepenger!