fredag, august 04, 2006

Dagens bloggdrap

Dag Solstad tar ettertrykkelig livet av blogg som formidlingsform av tanker og meninger. Vi er definitivt ikke en del av samfunnets elite, om noen måtte ha svevd i den villfarelse.

- Jeg er for at hvert område i samfunnet skal finne sin elite. At de formidler de synspunktene som gjør at de tilhører en elite. Det tror jeg gjør samfunnet mer fornuftig. Det er greit nok med meninger om mangt og Internett og blogg og alt dette her, men det er totalt uinteressant. Som det meste.
Etter dette er det vel bare å trekke inn fingrene og la tastaturet hvile.

3 kommentarer:

Nemo sa...

"Jeg er en forfatter som ikke skriver om personer jeg ikke liker", sier Solstad. Og snakker om romanpersonene sine. Han må like dem, eller så kan han ikke skrive om dem.

Det orker han ikke. Så alt er jo bare stas da...

Vel, vel. Jeg er en blogger som stort sett skriver om folk jeg ikke liker...

Problemet er vel at eliten, Solstads elite inkludert, ikke er hele verden. Solstads navle er ikke alltid like interessant å beskue.

Ihvertfall ikke hele tiden.

Hans eget verdensbilde avsløres jo i setningen "Det er greit nok med meninger om mangt og internett og blogg og alt dette her, men det er totalt uinteressant. SOM MED DET MESTE".

Joda, Solstad liker bare koselige romanfigurer han... Det meste annet er uinteressant.

Av og til kan det være greit å bare glemme eliten. Melder de seg ut av den virkelige verden, er jo det deres problem, ikke alle andres.

Knut Johannessen sa...

Det som fryda meg mest var at Solstad ikke vant, men kom på 3.plass. Men samler vel på tredjeplasser. Ikke eliten i hvert fall. Jeg tror det gjorde ubotelig skade på hans ego.

Nemo sa...

Nåja, Solstad orker vel ikke å forholde seg til det nederlaget. Så han går vel inn i sin "koseverden" igjen.

:o)