fredag, august 04, 2006

Trond Giske er klar for et sidesprang

Min rådgiver, Laban og Trond Giske har noe felles. Når de blir kåte, kan ingenting stoppe dem. Mens min rådgiver stort sett bare tenker sex og mat, (han har imidlertid nese for politikk og kan bjeffe på de riktige stedene) så skal jeg ikke påstå at det gjelder Trond Giske. Så godt kjenner jeg ham ikke.

Men Trond Giske er kåt på et sidesprang med KrF. Selv om beileren avviser Giskes sjekketriks med en brysk tone, så går Giske på med dødsforakt. Giske minner meg om en litt sliten, full mann på dans. Giske har mer eller mindre latterliggjort den utkåredes hjertesaker (kontantstøtten bl.a), vært i klinch med Valgerd etc. og slikt blir det ofte ikke dampende kjærlighet av.

Han tror selv at han og hans politikk er Guds gave til damene (Krf), mens omgivelsene kanskje har en litt annen oppfatning. Det er mulig at min rådgiver og jeg ikke er oppdatert, men jeg ser at en annen blogger har utropt Giske til landets beste politiker (på noen områder).

Selv er jeg ikke så glad i kristendom og spesielt ikke i kombinasjonen kristendom og politikk. For meg er det to magneter med lik pol. Prinsipper selges lett for noen linser.

Sannsynligvis har den urbaniserte trønderen og ”kongepuddelen” blitt lei distriktsmaset til Åslaug Haga og Per Olaf Lundteigen og vil ha noen fromme mørkemenn i stedet. Det blir ikke mindre mas av det.

Men ikke gi deg, Giske. Før eller siden får KrF løpetid og er klar for dine amorøse tilnærmelser.

2 kommentarer:

Odd sa...

"Æ ser du egentlig lik mæ"

"Kom hit så ska du få smak litt ækt trønderfår"

"Vil du værra med meg hjæm i natt?"

Anonym sa...

"Vil du bo på dobbeltrom med meg under filmfestivalen i Cannes, Elin Tvedt?"