fredag, august 11, 2006

Memo - dagens høydepunkt

Jeg har spådd Memo et kort liv. Derfor er forbauselsen like stor når jeg ser et nytt nummer i aviskiosken. I ren forfjamselse over funnet, ble siste nr. innkjøpt i dag. Leseropplevelsen får meg ikke til å endre oppfatning. Det er ikke spørsmål OM Memo legger inn årene, snarere hvor raskt.

Jeg skal ikke trette mine lesere med en lengre analyse, men denne gangen synes jeg deres artikkel om 10 norske myter for fall, var et høydepunkt. Jeg mistenker redaksjonen for å ha konstruert noen.

Den som fanget min oppmerksomhet var den om helsevesenet:

"Myte: Norsk helsevesen er skakkkjørt og strekker ikke til

Sannhet: Sykehuspasientene er langt mer fornøyde enn de som ikke har vært innlagt."


Ja vel. Det er kanskje litt vanskelig å være misfornøyd med noe du ikke vet noe om?

Som sannhetsvitne bruker de en brukerundersøkelse som bare dekker Ullevål Sykehus.

Terje P. Hagen ved Institutt for helseledelse og helseøkonomi sier:

"Alle undersøkelser viser at tilfredsheten med offentlige tjenester er langt større hos mennesker som faktisk bruker tjenesten, enn hos opinionen som ikke har behøvd hjelp, sier han"
Hva annet har de funnet ut ved dette instituttet tro?

Dette stemmer bra med egne observasjoner. Jeg er fryktelig misfornøyd med det jeg opplevde da jeg IKKE fjernet blindtarmen. Arrogante leger, sure sykesøstre, korridorseng og greier. I tillegg sydde legen med korssting i stedet for hardangersøm.

Hva blir Memos neste avsløring? Om de rekker å komme med noen flere da.

Ingen kommentarer: